اخبار

راهیان پیشرفت/ بازدید علمی گروه آموزشی عمران دانشگاه لرستان از بیمارستان در حال ساخت نیایش خرم‌آباد

۱۴۰۲/۱۲/۲۱

راهیان پیشرفت گروه آموزشی عمران دانشگاه لرستان این بار راهی بیمارستان در حال ساخت نیایش خرم‌آباد شدند و اساتید و دانشجویان از این پروژه بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این بازدید که با برنامه ریزی مدیریت ارتباط با صنعت و کار‌آفرینی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان و دعوت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و با همکاری گروه مهندسی عمران دانشگاه لرستان و انجمن علمی دانشجویی عمران این دانشگاه صورت گرفت، اساتید و دانشجویان گروه مهندسی عمران دانشگاه از نزدیک در جریان عملیات اجرایی ساخت بیمارستان 611 تختخوابی نیایش خرم‌آباد قرار گرفتند.

در این بازدید مهندس ذبیح‌الله رفیعی سرپرست کارگاه طی توضیحاتی به تیم بازدید کننده با اشاره به پیشرفت 60 درصدی پروژه، گفت: «پروژه بیمارستان 611 تختخوابی نیایش خرم‌آباد در زمینی به مساحت بیش از 60 هزار متر مربع در حال احداث است و پروژه‌ای است که به عنوان پروژه هدف از سوی قرار گاه سازندگی قلمداد شده است؛ بدین مفهوم که این بیمارستان در اولویت پروژه‌های در دست اجرا قرارگاه قرار گرفته است».

این بیمارستان به لحاظ کمی و کیفی بزرگرترین و مجهزترین بیمارستان غرب کشور است که اشتغالزایی زیادی چه در زمان اجرا و ساخت و چه بعد از اتمام ساخت و راه اندازی ایجاد می‌کند.

این بیمارستان که با همت متخصصان داخلی و تکیه بر دانش فنی آن‌ها در حال اجرا است، دارای 14 بلوک با طبقات 1 تا 8 طبقه در بخش درمانی و درمانگاهی (تخصصی و فوق تخصصی) است.

یکی از مشخصات بارز و قابل اهمیت این بیمارستان داشتن بخش تخصصی سوانح سوختگی به طور کامل از بخش اورژانس تا فیزیوتراپی سوختگی است.

در این بازدید مهندس کریمی مسئول دفتر فنی و مهندس نعمتی به عنوان مدیر کنترل پروژه توضیحات فنی زیادی را از بخش‌های مختلف سازه‌ایی برای دانشجویان ارائه نمود.

در این بازدید دکتر احسان مومنی مدیر گروه عمران دانشگاه لرستان و دکتر احمد دالوند عضو هیئت علمی گروه آموزشی عمران دانشگاه لرستان ضمن ارائه توضیحاتی به دانشجویان به پرسش‌های مختلف دانشجویان پاسخ دادند.

گفتنی است بیمارستان در حال ساخت نیایش توسط موسسه نوین ابنیه، هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم (ص) احداث می‌شود. این پروژه در سال 1394 با برآورد اولیه مبلغ 1672 میلیارد ریال کلید خورد.

در این بازدید رضا آساره، رئیس گروه ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه لرستان که هماهنگی لازم را انجام داده بود ،گفت: «دانشگاه لرستان ظرفیت‌های بسیار قوی در حوزه‌های مختلف عمران و سایر رشته‌های علمی که می‌تواند در این گونه پروژه‌ها نقش آفرینی کند دارد و عنوان نمود که دانشگاه با عنایت به ظرفیت‌های قوی علمی آمادگی کامل دارد که مشکلات مختلف در جامعه را در حوزه‌های گوناگون مرتفع نماید».

گفتنی است حجت‌الاسلام و المسلمیمن یونس ملکشاهی رابط نمایندگی ولی فقیه قرارگاه خاتم در مؤسسه نوین ابنیه نیز حضور داشت که وی هم توضیحاتی را درباره مأموریت کلی قرارگاه ارائه کرد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۰۸:۵۴
۱۸۶ بازدید