اطلاعیه

همکاری‌های مشترک در پروژه «شهر هوشمند»

۱۴۰۰/۱۱/۰۴

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، نشست مشترک بین دکتر محمد حیاتی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، دکتر فریدون امیدی‌نسب، رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان، دکتر حامد رهدارپور، مدیر حقوقی دانشگاه و مهندس ناصر محمدزاده، مسئول خدمات رفاهی دانشگاه لرستان با مهندس کرمی، مدیر پروژه «شهر هوشمند خرم‌آباد» برگزار شد.

پروژه‌های شهر هوشمند در کشور، روی موضوعات و زیرساخت‌های مختلفی، کار می‌کنند؛ از جمله:

۱ـ ساخت ساختمان‌ها و مجتمع‌هایی که کاملاً هوشمند و مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات و اینترنت اشیاء هستند.

۲ـ ایجاد و گسترش زیرساخت‌های عمرانی و کالبدی حوزه‌ی در ساختمان‌ها و محیط شهری برمعیار تلاش برای صیانت از محیط‌زیست.

۳ـ ساخت مجتمع‌های مسکونی کاملاً طراحی شده از منظر معماری و عمران برپایه مدیریت فناوری اطلاعات، مصرف بهینه انرژی، سیستم هوشمند جمع‌آوری زباله، مدیریت هوشمند پسماندها و ...

۴ـ تقویت زیرساخت‌های مفهوم دولت الکترونیک از جمله مباحث ذیل شهر هوشمند است که کوشش می‌شود خدمات غیرحضوری به شهروندان مبتنی بر زیرساخت‌های الکترونیکی و اینترنتی، افزایش پیدا کنند.

۵ـ نقش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در گسترش همکاری‌های مشترک علمی با شهرداری‌ها برای طراحی و اجرای پروژه‌های مرتبط با شهر هوشمند، اهمیت دارد.  

در نشست مشترک مذکور، مهندس کرمی، مدیر پروژه شهر هوشمند، توضیحاتی درباره کلیت کالبدی، عمرانی، رفاهی، فرهنگی و اجتماعی پروژه‌ی شهر هوشمند بیان کرد و خواستار این شد که دانشگاهیان دانشگاه لرستان در این پروژه، مشارکت داشته باشند.

دکتر امیدی‌نسب، دکتر حیاتی و مهندس محمدزاده نیز متناسب با ابعاد مطرح شده در این نشست با تأکید بر جنبه‌های کالبدی، عمرانی، رفاهی، اجتماعی و فرهنگی، دیدگاه‌های خود را درباره پروژه‌ی «شهر هوشمند»، بیان کردند.

نشست مذکور، روز شنبه، دوم بهمن‌ماه در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد.


۱۴۰۰/۱۱/۰۴ - ۰۰:۰۰
۶۶۱ بازدید