اخبار

راهیان پیشرفت/ بازدید جمعی از اساتید و دانشجویان گروه مهندسی عمران دانشگاه لرستان از پروژه بزرگ در حال ساخت راه‌آهن دورود به خرم‌آباد

۱۴۰۲/۱۲/۱۸

جمعی از اساتید و دانشجویان گروه مهندسی عمران دانشگاه لرستان از پروژه بزرگ در حال ساخت راه‌آهن دورود به خرم آباد در قالب راهیان پیشرفت بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان در این بازدید که با پیگیری و برنامه‌ریزی مدیریت ارتباط با صنعت و کارآفرینی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان و دعوت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، با همکاری گروه مهندسی عمران دانشگاه لرستان و انجمن علمی دانشجویی عمران این دانشگاه صورت گرفت، اساتید و دانشجویان گروه مهندسی عمران دانشگاه لرستان از نزدیک در جریان عملیات اجرایی پروژه بزرگ (اَبَر پروژه) راه‌آهن دورود به خرم‌آباد قرار گرفتند.

مهندس محمدصالح اسمی، جانشین سرپرست و مسئول اجرای پروژه طی توضیحاتی به تیم بازدیدکننده با اشاره به پیشرفت ۴۷ درصدی پروژه، پروژه راه‌آهن دورود به خرم‌آباد را پروژه‌ای با اهداف فراملی، ملی و منطقه‌ای توصیف کرد که با همت متخصصان داخلی و تکیه بر دانش فنی آن‌ها در حال اجراست.

سرهنگ اسمی اضافه کرد در این ابرپروژه، طویل‌ترین تونل ریلی خاورمیانه به طول ۴۵۸۸ متر احداث خواهد شد.

همچنین در ادامه، مهندس کرمشاهی مدیر فنی مهندسی و مهندس چراغی مدیر PMO از اعضای تیم اجرایی پروژه توضیحاتی را در خصوص جزییات فنی پروژه در محل سالن جلسات و در سایت‌های اجرایی بیان کردند. به گفته‌ی تیم اجرایی پروژه، رکورد بیش از نیم کیلومتر حفاری طی یک ماه از جمله نقاط برجسته عملیات اجرایی پروژه است که طی آن ۵۸۰ متر طول حفاری هدینگ طی ۲۲۳ پاس انفجار در آذرماه ۱۴۰۲ انجام گرفته است.

گفتنی است در این بازدید دانشجویان بعد از توجه به کلیات پروژه که توسط تیم اجرایی در سالن جلسات ارائه شد، با حضور در محل احداث پل‌ها و تونل‌های پروژه از نزدیک نحوه و مکانیزم احداث پل، حفر تونل و انفجار آن را مشاهده کردند که در این بخش، مهندس اکبری مسئول برنامه‌ریزی و کنترل پروژه و مهندس مریدی کارشناس HSSE توضیجاتی در رابطه با چگونگی پیشبرد کار فنی در پل‌سازی و نیز حفر تونل و انفجارها ارائه کردند.

همچنین اساتید گروه عمران و تیم اجرایی پروژه به پرسش‌های دانشجویان پاسخ دادند.

در این بازدید، رضا آساره، رئیس گروه ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه لرستان، دکتر احسان مؤمنی، مدیر گروه مهندسی عمران دانشگاه لرستان و استاد مشاور انجمن علمی، دانشجویی عمران دانشگاه، دکتر اکبر یاری‌وند و دکتر عارف بهاروند از اساتید گروه عمران دانشگاه حضور داشتند.

رئیس گروه ارتباط با صنعت دانشگاه لرستان به خبرنگار ما گفت: «این بازدید از مهم‌ترین بازدیدهای فنی دانشجویان مهندسی بود که نقش موثری در دید میدانی دانشجویان دارد و واحد ارتباط با صنعت دانشگاه با توجه به اهمیت این پروژه عظیم و فراملی، پیگیری لازم درباره امکان‌سنجی عقد تفاهم‌نامه بین دانشگاه لرستان و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) را اجرا خواهد کرد».

همچنین، دکتر مؤمنی، مدیر گروه مهندسی عمران دانشگاه لرستان، با اشاره به ماهیت رشته مهندسی عمران و نقش بسزایی که این رشته می‌تواند در پیشرفت و توسعه استان داشته باشد، اذعان کرد بازدیدهای تخصصی و میدانی دانشجویان عمران از پروژه‌های بزرگ عمرانی، نقش مؤثری در فهم عمیق‌تر مبانی مهندسی عمران دارد.

وی اظهار امیدواری کرد در آینده با توجه به هماهنگی های فرابخشی بعمل‌آمده توسط گروه ارتباط با صنعت و کارآفزینی دانشگاه لرستان، شاهد گذراندن دوره‌های کارآموزی دانشجویان عمران در محل پروژه باشیم.

در این بازدید حجت‌الاسلام و المسلمین شیخی، نماینده ولی فقیه در قرارگاه نیز توضیحاتی درباره جایگاه و نقش مهم قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در توسعه و محرومیت‌زدایی کشور و منطقه ارائه کرد.

وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری اشاره کرد که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، همیشه بازوی اجرایی مهمی برای همه دولت‌ها بوده است.

گفتنی است مدیر پروژه، مهندس ونکی و سرپرست کارگاه، مهندس حمیدی هستند.

دبیر انجمن علمی، دانشجویی مهندس عمران دانشگاه لرستان، سهیل جمشیدی است.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۲/۱۸ - ۱۶:۴۰
۴۰۵ بازدید